Poate prietenii și familia ta consideră că deschiderea unui magazin fizic poate fi un pas nebunesc într-o eră digitală ce permite consumatorilor achiziționarea produselor din confortul casei lor. Dar industria vânzării cu amănuntul nu este pe cale de dispariție, ci se adaptează nevoilor societății.
În timp ce pandemia de COVID-19 ar fi putut schimba permanent unele comportamente de cumpărare sau tiparele în care ne gestionăm cheltuielile, magazinele fizice care s-au adaptat rapid la noile cerințe au fost, de fapt, în creștere. În același sens, și platformele de comerț online s-au extins rapid, dar majoritatea sunt concepute cu scopul de a susține un magazin deja existent, care a intrat deja în preferințele consumatorilor.
Dacă vrei să-ți deschizi un magazin în ziua de astăzi, iată tot ce trebuie să faci:
Lupta pe piața competitivă este acerbă, cu o varietate de opțiuni pentru consumatori, așa că trebuie să intri cu o identitate puternică pe piață. Setează misiunea afacerii, valorile organizaționale și asigură-te că ai un logo unic și memorabil, care să pună magazinul în valoare.
Locația este unul dintre elementele esențiale care vor determina succesul afacerii. De aceea, va trebui să alegi un spațiu comercial situat într-o zonă cu trafic pietonal semnificativ, dar care să permită și parcarea mașinilor în mod legal. Alegerea locației va depinde și de tipul și de dimensiunea magazinului pe care vrei să-l deschizi. Asigură-te că locația este favorabilă pentru publicul tău țintă.
Deschiderea unui magazin fizic nu este o activitate simplă, care se poate rezolva de pe-o zi pe alta. Cercetează piața de echipamente necesare pentru activitatea de vânzare cu amănuntul ca să descoperi ce se potrivește magazinului tău, în funcție de tipul de produse pe care le pui la vânzare. S-ar putea să ai nevoie de un automat de schimbat monede, de un dispozitiv de numărare și verificare a bancnotelor, de sisteme POS, de aparate de afișaj digital, de dispozitive de etichetare a produselor etc.
Un magazin nou pe piață nu are cum să fie vizibil unui public larg dacă nu se pune accent pe partea de promovare și de marketing. Oamenii s-ar putea să creadă că e doar un alt magazin care nu oferă nimic special și să treacă pe lângă afacerea ta. De aceea, este esențial să investești în promovare, să anunți publicul țintă legat de ziua deschiderii și de surprizele care îi așteaptă înăuntrul magazinului. Mai mult, ai ocazia să scoți în evidență plusvaloarea pe care o aduc produsele tale în societate față de competitori.
După cum am menționat la începutul articolului, magazinul online vine în susținerea magazinului fizic – în special dacă magazinul există, momentan, doar la nivel local. În ziua de astăzi, magazinele cunoscute care s-au extins rapid și-au creat o platformă online prin care să ajungă mai repede la publicul țintă, mai ales la cei care nu-și găsesc timp pentru cumpărăturile fizice sau care au adoptat un stil de viață confortabil.