Foarte multe companii au început să abordeze strategia work from home încă de la începutul pandemiei, fie total, fie doar parțial. Chiar și în prezent, numeroase firme aleg să prelungească acest mod de lucru.
Cu toate acestea, o parte dintre acestea afaceri doresc să reia lucrul de la birou, chemând angajații în sediile fizice. Dacă este și cazul tău, probabil că te întrebi cum te poți reacomoda la birou, după aproape doi ani de pandemie, în care mediul tău de lucru a fost total diferit.
Iată câteva idei utile, pentru a face reîntoarcerea la birou mai ușoară și mai sigură!
Pentru ca toată lumea să se poată întoarce relaxată la birou, ar putea fi indicat ca angajații să reînceapă activitatea în sediu treptat.
Turele diferite pot fi o idee excelentă. Astfel, fiecare angajat va avea în jurul său o echipă numeroasă, dar totuși limitată, pentru a putea păstra măsurile de distanțare.
De asemenea, turele pot fi mixate des, pentru ca fiecare persoană să se revadă cât mai curând cu întreaga echipă.
Zona de lounge ar trebui să se regăsească în biroul oricărei companii care pune preț pe angajații săi. Dacă aceasta nu exista înainte de pandemie, ar fi minunat ca echipa să amenajeze una. În cazul în care exista o zonă de relaxare, poate că este momentul ca aceasta să fie regândită pentru un context post-pandemic.
De exemplu, zona de lounge poate include canapele sau mai multe fotolii de la fabrica de pufi, incredibil de confortabile și de relaxante, așezate astfel încât să poată fi respectate normele de distanțare socială.
În plus, fotoliile de tip pufi pot fi mutate cu ușurință de fiecare persoană care le folosește, acest lucru făcând relaxarea post-pandemie mai ușoară.
Revenirea la birou poate veni la pachet cu multă anxietate pentru mulți angajați. De aceea, înainte de a vă apuca în mod oficial de treabă la birou, ar fi recomandat să organizați o întâlnire semi-formală, în care să vă revedeți și să vă reconectați.
Puteți organiza această întâlnire într-o sală de ședințe încăpătoare, bine aerisită, sau chiar în aer liber, în apropierea sediului companiei. Astfel, fiecare angajat va avea timp să se reacomodeze și să se reintegreze în echipă.
După o perioadă dificilă pentru toată lumea, întoarcerea la birou poate crea foarte multă confuzie. De aceea, comunicarea este extrem de importantă.
Dacă ești manager, ai grijă să comunici angajaților toate datele necesare: când se vor întoarce la birou, în ce condiții, câte zile vor lucra în continuare de acasă, ce măsuri de siguranță vor fi luate și așa mai departe.
Dacă ești angajat, nu ezita să ceri informațiile de care ai nevoie pentru a te simți în siguranță.
Chiar dacă firmele își cheamă angajații la biroul fizic și cazurile de COVID-19 au început să scadă semnificativ, acest lucru nu înseamnă că pandemia s-a terminat complet sau că riscul de infectare a dispărut total. În plus, unele persoane încă nu sunt vaccinate.
De aceea, este important ca măsurile de distanțare socială să fie respectate, iar masca să fie purtată în spațiile comune conform reglementărilor în vigoare. Acest lucru te poate proteja atât pe tine, cât și pe ceilalți colegi.
Acestea fiind spuse, indiferent dacă ești angajat sau angajator, ideile de mai sus te pot ajuta să ai o reacomodare mai ușoară și mai rapidă la birou. Pune-le în aplicare și amintește-ți că lucrurile vor deveni din ce în ce mai bune, în viitorul apropiat.