De la începutul anului 2020, piaţa muncii este într-o continuă schimbare. Recenta pandemie şi noile condiţii sanitare impuse au dus la grăbirea procesului de digitalizare şi la adoptarea unui regimului de lucru remote, pentru mai multă siguranţă. Doar cei care au reuşit să se adapteze la aceste realităţi au reuşit să supravieţuiască profesional. Iată câteva sfaturi culese de la lideri de echipă care ar putea coordona angajaţii de la distanţă mult timp după încheierea pandemiei.
Pentru a fi productivi, angajaţii trebuie să aibă la dispoziţie instrumentele necesare. Fără ele, oricât ar fi de pricepuţi, nu vor putea oferi randament. Dacă birourile de la sediu erau configurate cu toată aparatura şi programele software necesare desfăşurării activităţii la nivel optim, va trebui ca şi acasă să le oferi măcar în parte aceleaşi condiţii. În funcţie de specificul activităţii fiecăruia vei putea decide dacă un laptop este suficient sau va avea nevoie de un computer staţionar cu monitor pe măsură. O soluţie este să le permiţi instalarea acasă a echipamentelor de la birou. Alternativa este achiziţia unei aparaturi pentru biroul de acasă. În unele cazuri firma poate suporta un upgrade al aparaturii personale a angajaţilor, acolo unde este posibil şi oamenii sunt de acord. În orice caz, măsura de sprijin pentru achiziţia de aparatură sau programe necesare la serviciu este salutară din punct de vedere al fidelizării şi responsabilizării angajaţilor atunci când lucrează de acasă.
Chiar dacă s-au risipit în întreaga ţară (sau lume), angajaţii tăi trebuie să aibă conştiinţa apartenenţei la echipă. Aceasta este probabil cea mai mare provocare a lucrului în sistem remote. Dacă programul de la birou îţi permitea organizarea de şedinţe periodice faţă către faţă, acum va trebui să te adaptezi la noile tehnologii. Din fericire, au fost dezvoltate o mulţime de aplicaţii de tip birou virtual care te ajută să comunici şi să evaluezi activitatea fiecăruia. Implementează aplicaţia care se potriveşte cel mai bine activităţii tale şi încurajează-i pe toţi membrii echipei să folosească toate caracteristicile utile pentru fiecare în parte, dar şi pentru întregul colectiv. Ziua de lucru poate începe cu o videoconferinţă, după care fiecare îşi menţine ritmul propriu impus. Nu uita să aloci sarcini de lucru în echipă cel puţin o dată pe săptămână. Această metodă îi va ajuta să rămână conectaţi, să comunice şi să lucreze împreună.
Chiar dacă lucrează de acasă, angajaţii tăi au aceleaşi nevoi în timpul lucrului. Dacă le asigurai decontarea sub orice formă a transportului până la serviciu, poţi redirecţiona aceste cheltuieli către alte beneficii. Spre exemplu, suma alocată aprovizionării chicinetei de la birou cu cafea, apă, răcoritoare şi gustări poate fi folosită pentru livrarea la domiciliul fiecăruia a acestor bunuri, mai ales că produsele şi serviciile La Fântâna sunt disponibile şi online. În locul abonamentului la sala de sport sau de wellness poţi cumpăra un pachet de exerciţii şi antrenamente online cu profesor personal, pe care să le oferi gratuit angajaţilor. Astfel le arăţi că te preocupă sănătatea şi condiţia lor fizică şi mentală, mai ales când sunt nevoiţi să petreacă atât de mult timp în casă. Angajaţii se simt fericiţi şi apreciaţi atunci când primesc din partea firmei servicii medicale, abonamente la sala de sport sau orice alt tip de beneficii rambursat total sau în parte. În schimbul acestora vor încerca să ofere un randament sporit, de pe urma căruia compania are de câştigat.
Munca în sistem remote înseamnă mai mult efort în special pentru liderii de echipă. Foloseşte noile tehnologii care te ajută să supraveghezi activitatea angajaţilor şi arată-le acestora ca pot rămâne conectaţi chiar şi dacă sunt la distanţă.