Pentru că-ți dorești o afacere prosperă, merită să-ți fidelizezi clienții și să le oferi servicii de cea mai bună calitate. Realitatea este că pentru clienți, nu este dificil să schimbe firmele de la care își achiziționează produsele preferate, dacă sunt nemulțumiți.
Eforturile de fidelizare a clienților sunt extrem de importante și îți oferă beneficii pe măsură. Dacă ai pus cap la cap o campanie de fidelizare a clienților, ar fi bine să cunoști greșelile care duc la o promovare nereușită. Iată ce trebuie să eviți în fidelizarea consumatorilor, din rândurile de mai jos!
Chiar dacă ți-ai creat o bază de clienți fideli, ar fi bine să nu renunți la calitatea produselor sau serviciilor pe care le oferi. De aceea, asigură-te că nu există nereguli în oferta ta. Calitatea este întotdeauna pe primul loc și câștigă loialitatea clienților. Mai mult, trebuie să ceri un preț raportat corect la serviciile pe care le oferi și să-ți îmbunătățești constant produsele.
Merită să afli și detalii suplimentare despre segmentele de clienți pe care îi targetezi. Descoperă care sunt motivele pentru care clienții fideli te aleg și întreabă-i cum îți poți promova și mai bine produsele. Doar în acest fel, reușești să-ți adaptezi serviciile și să păstrezi clienții.
Păstrează reputația brandului tău și creează un spațiu plăcut, fie că deții un magazin, un restaurant sau un salon. După cum știi, reputația se obține greu dar se pierde ușor, iar strategia ta trebuie să fie una solidă.
De pildă, investește în slogan, în imaginea grafică a companiei și creează un spațiu optim pentru nevoile lor. Ai un magazin de haine? Alege arome de parfum pentru difuzoarele profesionale, care împrospătează aerul din încăpere. Clienții vor reveni cu drag într-un magazin care miroase frumos și este curat. Deși par detalii minore, aceste lucruri demonstrează că ești interesat de calitatea și îmbunătățirea serviciilor pe care le oferi.
Un SMS sau un e-mail care oferă reduceri și oferte îți pot aduce vânzări rapid, fidelizând clienții deja existenți. Dacă nu oferi astfel de recompense, aceștia își pot îndrepta privirea către concurență, care le pune la dispoziție și alte beneficii.
Nu ezita să răsplătești loialitatea clienților cu reduceri la produse din anumite categorii sau coduri pe care să le introducă la plasarea comenzii. Nu doar voucherele de reduceri sunt modalități de a recompensa clienții fideli. Pune accent și pe punctele de loialitate, livrare gratuită sau produse oferite cadou.
Customer service-ul sau serviciul de clienți joacă un rol major în bunul mers al unei afaceri. Clienții nu sunt convinși să devină fideli unui brand doar datorită recompenselor financiare. În cazul oricărui brand, serviciul de clienți poate să determine scăderi sau creșteri însemnate ale vânzărilor.
Dacă deții un magazin online, încearcă să răspunzi simplu și rapid la întrebările care ți se pun pe internet sau la telefon. Consilierii de vânzări trebuie să fie prompți și să dețină proceduri clare în interacțiunea cu un consumator.
Clienții care nu sunt serviți corect, au parte de colete întârziate sau sunt nemulțumiți de răspunsurile oferite din partea unui brand, pot să renunțe la serviciile acestuia.
Reține că în fidelizarea clienților, comunicarea este esențială. Pune clientul pe primul loc și oferă, pe lângă mesaje promoționale despre noutăți sau reduceri și mesaje cu ocazia sărbătorilor sau a zilelor de naștere.
Desigur, este recomandat să adopți o atitudine profesionistă și să nu insiști pentru a-ți păstra clienții. Păstrează un ton adecvat, nu-i suna la ore nepotrivite și nu trimite numeroase e-mailuri pe zi, vorbind despre discount-uri.
Ține cont de obiectivele companiei tale și păstrează-ți clienții aproape, evitând greșelile de mai sus.