Atunci când deschizi o afacere ai nevoie de o multitudine de accesorii. Dacă urmează să lucrezi mult cu documente, unul dintre dispozitivele care nu trebuie să-ți lipsească va fi cu siguranță copiatorul. Ai putea să te folosești de un card de credit pentru a-l achiziționa, dar știi exact după ce să te uiți? Află din cele ce urmează ce este mai exact un copiator, ce rol are, dar și în funcție de ce criterii să-l alegi!
Ce este un copiator
Copiatorul este un aparat foarte util pentru majoritatea afacerilor deoarece îndeplinește funcția de copiere a documentelor, fie el imagini sau texte. Cu ajutorul lui devine deosebit de ușor să multiplici documentele deja existente. Categoric, ai și opțiunea de a alege să achiziționezi o imprimantă multifuncțională, cea care va putea inclusiv să printeze, scaneze și trimite faxuri, în afară de copiere. Depinde ce nevoi ai.
Dacă nu vrei să stochezi toate actele în mod digital, de teama pierderii lor, copiatorul este o opțiune ieftină, eficientă și rapidă, fiind capabil să copieze mai multe pagini într-un minut, astfel economisind atât timp, cât și energie. Așadar, inclusiv ritmul de muncă al angajaților poate fi eficientizat.
Cum alegi copiatorul pentru birou
Iată câteva sfaturi demne de luat în calcul în procesul de alegere a tipului de copiator pentru afacerea ta:
- În funcție de specificul activității. Dacă activitatea firmei presupune cu precădere lucrul cu copiile și cu imprimarea documentelor, nu vei avea nevoie de o multifuncțională, ci va fi mai eficient din punct de vedere financiar să alegi un copiator;
- În funcție de volumul activității. Există mai multe tipuri de copiatoare profesionale, fiecare oferind un anumit număr de copii în fiecare lună. În funcție de mărimea afacerii vei avea nevoie de copiatoare mici (oferă în jur de 2500 de copii lunar), copiatoare medii (oferă între 2500 și 10.000 copii lunar), copiatoare mari (oferă în jur de 200.000 de copii lunar) și copiatoare foarte mari (oferă peste 250.000 de copii lunar). Evident, prețul va fi influențat atât de volumul disponibil, dar și de alte aspecte și caracteristici funcționale;
- Viteza de imprimare. Trebuie să fie cât mai mare pentru a evita formarea cozilor alcătuite din angajați care au nevoie să folosească aparatul;
- Tipul de copiator. Ia în calcul faptul că modelele digitale sunt mai scumpe, dar în același timp mai practice, dar și mai economice. Un copiator digital va scana o singură dată sursa și apoi va produce mai multe exemplare. În plus, vei putea opera o mulțime de setări care să regleze parametrii exacți de imprimare și astfel economisești toner;
- Volumul de pagini. Mai exact, volumul maxim de hârtie care poate fi introdus la un moment dat. Dacă angajații folosesc extrem de des aparatul este recomandat să achiziționezi unul cu o capacitate cât mai mare. Desigur, există și modele cu alimentare automată;
- Capacitățile de integrare în rețea. Pentru o mai bună utilizare a resurselor, dar și administrare mai ușoară, mizează pe modele care să fie ușor de conectat în rețeaua de la muncă;
- Numărul maxim de copii pe ciclu. Alege un copiator care să-ți ofere și opțiunea de a-l lăsa să lucreze fără a fi supravegheat. Valoarea de bază este în general de 999 de exemplare per ciclu;
- Opțiunea de imprimare dublă. Ia în calcul și această caracteristică dacă vrei să mărești randamentul;
Nu uita să consulți și specialiștii înainte de a face o achiziție!