Comunicarea cu clienții reprezintă un aspect vital pentru orice organizație. Într-un mediu de business extrem de competitiv, valoarea pe termen lung poate fi obținută doar prin intermediul unei strategii eficiente care să fie centrată pe consumatori. Statisticile arată că peste 80% dintre oameni se reorientează spre un alt furnizor, dacă relația cu o anumită companie nu este pe placul lor, chiar dacă produsele sau serviciile oferite sunt de calitate. Așadar, promovarea unei conexiuni puternice este absolut necesară pentru succesul afacerii. Iată câteva reguli și sfaturi de care să ții cont pentru îmbunătățirea comunicării cu clienții:
Consumatorii sunt foarte fericiți atunci când sunt înțeleși, informați ori recompensați. Ca să păstrezi o legătură permanentă cu aceștia oferă-le tot timpul detalii despre serviciile sau produsele tale. Noutăți, campanii, promoții, profită de toate modalitățile pentru a le transmite date valoroase despre afacerea ta.
Fără îndoială, orice companie are nevoie de o strategie de marketing bine pusă la punct pentru creșterea vânzărilor. Totuși, comunicarea nu trebuie să fie axată doar pe comercializarea de noi produse și servicii. Clienții ar putea să considere că te interesează mai degrabă achizițiile și banii lor, lucru ce poate împiedica dezvoltarea relației voastre. Așadar, încearcă să-i surprinzi și cu alte mesaje de mulțumire, felicitări de ziua lor ori mici texte care să-i facă să se simtă apreciați.
Consumatorii au întotdeauna întrebări, sugestii, reclamații sau neclarități. Întotdeauna trebuie să fii pregătit să le răspunzi cu promptitudine și să te ocupi cu prioritate de cerințele acestora. Spre exemplu, dacă activezi în e-eCommerce trebuie să fii mereu la curent cu detalii referitoare la livrarea produselor. În acest sens, poți alege un abonament la Innoship, cea mai simplă soluție logistică pentru business-ul tău. Folosești o singură interfață pentru toți curierii, optimizezi livrările, monitorizezi retururile și beneficiezi de analize în timp real ca să știi exact ce se întâmplă. Astfel, prin automatizarea sarcinilor, vei fi tot timpul informat și le poți răspunde clienților în mod corect la întrebări.
În momentul în care comunici cu consumatorii, aceștia trebuie să știe că atenția ta este îndreptată către ei. Prin urmare, folosește-le numele pentru adresare directă, indiferent de metoda de comunicare. Încearcă să afli date personale despre fiecare în parte și să le asiguri cea mai bună experiență.
Mesajele text au avantajul de a fi citite imediat, dat fiind faptul că ajung la destinatari oriunde ar fi aceștia. SMS-ul este unul dintre cele mai eficiente mijloace de comunicare și poate fi utilizat în diferite moduri, și anume pe post de reminder, transmiterea felicitărilor pentru zilele de naștere și sărbători, promoții, mesaje de apreciere etc.
Ascultarea clienților este la fel de importantă ca și discuția cu aceștia, motiv pentru care trebuie să le soliciți tot timpul feedback. Contactează-i după ce au achiziționat produsele sau serviciile oferite de tine ca să afli dacă au fost mulțumiți. În felul acesta vor înțelege că te preocupă nevoile lor. De asemenea, acceptă și critica și tratează-o ca pe o posibilitate de îmbunătățire a afacerii.
O comunicare eficientă cu clienții poate fi realizată și prin intermediul internetului. Mai exact, investește în construirea unei pagini web unde să prezinți toate detaliile referitoare la business-ul tău, precum și noutăți despre proiecte, servicii, produse, parteneri, evenimente sau campanii promoționale. Totodată, ia în considerare și rețelele de socializare unde poți să-ți conturezi o anumită identitate și să interacționezi constant cu clienții.
O relație de comunicare poate fi menținută prin folosirea unor metode, programe și tactici inteligente, care să reducă timpul și să maximizeze rezultatele. Experiența clienților reprezintă fundamentul succesului pentru orice afacere, de aceea trebuie să găsești canale de comunicare în care aceștia se regăsesc și unde sunt prezenți.