Declanșarea pandemiei a determinat multe companii să pună un mai mare accent pe munca de acasă. Unii dintre angajați au apreciat în mod deosebit acest lucru, alții mai puțin, încă cert e că biroul de acasă a căpătat mai multă importanță, devenind principalul spațiu de lucru în multe cazuri.
Dacă tot te-ai mutat cu munca în biroul de acasă, trebuie să profiți de ocazie pentru a face spațiul de lucru cât mai confortabil. Nu știi cum? Nicio problemă, pentru că tocmai de-asta am realizat acest material, evident, tot din confortul biroului de acasă, pentru mai multă autenticitate. Așadar, iată câțiva pași simpli pentru a-ți transforma biroul într-un spațiu care să îmbine rutina jobului cu confortul locuinței!
Se știe că cel mai eficient mediu de lucru este cel care asigură cât mai multă lumină naturală, iar acest lucru este valabil și în cazul biroului de acasă. De aceea, atunci când lucrezi, este bine să ridici jaluzelele și să dai draperiile la o parte pentru a permite să intre cât mai multă lumină pe fereastră. Este important și cum poziționezi biroul, pentru a beneficia din plin de lumina naturală, cel mai bine fiind ca aceasta să cadă din spate pe spațiul de lucru. Prin urmare este recomandat să stai cu spatele la geam, iar dacă asta nu este posibil, biroul ar trebui poziționat astfel încât lumina să cadă din partea stângă.
Dacă lucrezi până târziu, trebuie să ai și o sursă de lumină artificială în birou. Becul din tavan nu e cea mai bună soluție în acest sens, mult mai eficientă fiind o veioză de birou, așezată, de asemenea, în partea stângă.
Dacă ai o minimă vechime în munca de birou, cunoști cu siguranță cât de important este scaunul pe care îți petreci cea mai mare parte a programului de lucru. Prin urmare, este neapărat necesar să te dotezi și pentru biroul de acasă cu un scaun ergonomic, special conceput pentru cei care desfășoară o astfel de activitate. În cazul în care ai un scaun mai vechi, iar acesta dă semne de „bătrânețe”, îl poți repara ușor comandând componente pentru scaunul de birou, cu care să le înlocuiești pe cele uzate. În caz contrar, scaunul defect își pierde ergonomia și nu mai asigură susținerea optimă la nivelul coloanei, ceea ce va genera disconfort și, ulterior, dureri de spate.
Chiar dacă ești în mediul tău și îți permiți să lucrezi în pijamale sau în halat de casă, în birou trebuie menținută o ordine care să te ajute să-ți faci treaba mai ușor. Astfel, documentele cu care lucrezi ar trebui să fie organizate și nu împrăștiate pe birou, păstrându-le la îndemână pe cele de care ai nevoie mai des. De aceea n-ar strica să îți instalezi în birou un fișet sau un raft special pentru documente. Și celelalte lucruri din încăpere trebuie să fie permanent la locul lor, încercând să te rezumi doar le cele de care ai nevoie pentru a-și desfășura activitatea.
Curățenia este la fel de importantă pentru a-ți asigura confortul necesar, așa că și acasă trebuie să ștergi praful din birou, să golești coșul de gunoi la sfârșitul fiecărei zile și să nu lași resturi de mâncare în cameră. De asemenea, la începutul și sfârșitul programului de lucru aerisește încăperea cel puțin 15 minute, pentru a împrospăta atmosfera.
Pentru a lucra mai relaxat, poți să-ți instalezi în birou o canapea pe care să stai întins și să butonezi pe laptop, profitând de faptul că ești la tine acasă și nu e nici un șef prin preajmă care să te ia în colimator. De asemenea, poți asculta muzică fără să-ți faci griji că îi deranjezi pe colegii de birou sau poți face orice crezi că te ajută să fii mai productiv, pentru că în birou ești doar tu cu tine.